番茄



Jag måste bara tipsa er om den bästa salladen någonsin, det är så sjukt gott. Ni behöver det här och gör så här:

Fem till nio tomater.
En röd lök.
Ett paket fetaost.
Olja med citronsmak.
Salt och peppar.
Och basilika.

Skär oregelbundna bitar av alla tomater, skiva rödlöken och smula fetaost, allt i en skål. Häll rikligt med olja över och salta och peppra tills det känns bra. Blanda! Strimla basilikan stort och blande ner den också. Det är receptet på den grymmaste tomatsalladen någonsin. Prova och njut, gott till grillat och sommarmat..

Så konstigt att göra matinlägg, men det här är faktiskt super så... jag var bara tvungen.

PS. Det står "tomat" på kinesiska i rubriken. Just so you know!

Kommentarer
Postat av: Chitra

Jag gjorde detta idag, elisa! Det var grymt gott, till och med, med fetaost som jag aldrig gillar, yay!

2011-06-05 @ 22:38:23
URL: http://chitras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0